Advertisement

Routes Beckum 1.jpg
Routes Beckum 2.jpg
W40 Beckum.jpg

Beckum is een startpunt gelegen in Beckum in de gemeente Hengelo in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Bentelo en Benteleres, ten oosten de startpunten Boekelo en Bad Boekelo, in het zuiden De Veldmaat, Haaksbergen, 't Wolferink en Sint Isidorushoeve, en Oele, Delden en Genseler in het noorden.

Kaart

Om de routes vanaf het startpunt Beckum op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Landgoed Twickel, een kerkenpad en mooie natuur

Welkom bij startpunt Beckum. Of je nu aan de noord- of zuidkant van dit Hengelose kerkdorp Beckum wandelt, overal zie je boerderijen en landerijen die behoren die tot landgoed Twickel. Je herkent ze aan de zwart-witte luiken. De weg vinden moet je hier zelf, of even vragen, want over het Twickelterrein zijn geen bewegwijzerde routes. Naast het Proggiehoes begint het Kerkveldervoetpad. Dit is het pad waarover men vroeger naar de kerk in Delden wandelde; één van de mooiste kerkenpaden in Twente! Prachtige heidestukjes met volop gagel en blauwe bosbessen wisselen elkaar af. Via de Torendijk en langs de Twickelboerderij De Beunder bij de Hagmolenbeek kom je weer terug in het dorp.

Over kerkenpaden en heideveldjes

Welkom bij startpunt Beckum. In dit Hengelose kerkdorp liggen zowel ten noorden als ten zuiden van het dorp diverse boerderijen en landerijen die behoren tot het landgoed Twickel. U herkent ze aan de zwart-witte luiken. Helaas zijn over Twickelterrein geen routes bewegwijzigd. Naast het Progglehoes (1) begint het Kerkveldervoetpad (2), een van de mooiste kerkenpaden van Twente. Dit is het pad waarover men vroeger naar de kerk in Delden wandelde. Prachtige heidestukjes met volop gagel en blauwe bessen wisselen elkaar af. Via de Torendijk en langs de Twickelboerderij De Beunder (3) bij de Hagmolenbeek (4) komt Beckum weer in zicht.

Routes

Kaart Beckum.jpg

Advertisement