Wikia

Routes Beekdorp
Routes Beekdorp 2
L94

Beekdorp is een startpunt gelegen tussen Weerselo en Saasveld in de gemeente Dinkelland in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Demmershoek en Vossenveen, ten noorden de startpunten Molenhof en Fleringerveld, in het zuiden Deurningen en Saasveld, en Het Stift en Weerselo in het oosten.

Kaart Edit

Om de routes vanaf het startpunt Beekdorp op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving Edit

Het boerenland opsnuiven of een adellijke opvoeding? Edit

Welkom bij startpunt Beekdorp Kom je hier op zaterdag? Dan word je verrast door de gezellige drukt van de wijd en zijd bekende markt. Daarbuiten overheerst rust en krijg je alle ruimte voor een prachtige wandeling. De lange route aan de zuidkant voert je door het boerenland, met glooiende velden en langs typisch Twentse boerderijen. Ben je meer in voor een korte route, maar niet minder bijzondere route? Loop dan naar het beschermd dorpsgezicht van Het Stift. Oorspronkelijk is dit in de 12e eeuw gesticht als Benedictijner abdij, later werd het een plek waar de adel werd opgevoed. Samen met de huizen en de school aan het plein vormt de kerk een mooie historische eenheid.

Eropuit door de glooiende velden van Twente. Edit

Welkom bij startpunt Beekdorp. Hier aan de Bornsestraat is het op zaterdag een gezellige drukte met de wijd en zijd bekende Weerselose Markt. Daarbuiten overheerst rust en is volop ruimte voor prachtige wandelingen. Het boerenland ten zuiden van hier biedt een lange route door de glooiende velden rondom Beekdorp, langs typisch Twentse boerderijen. Een kortere route voert u door het beschermd dorpsgezicht van Het Stift (1). Gesticht in de 12e eeuw als Benedictijner abdij, later een plek waar de adel kwam om een goede opvoeding te krijgen. De kerk vormt samen met de huizen en de school aan het plein een mooie historische eenheid.

Routes Edit

Kaart Beekdorp