Advertisement
Vraagteken.jpg Dit artikel bevat mogelijk informatie die niet (meer) waar is, door een gebrek aan referenties of informatie van Routenetwerken.
Help alstublieft Wandelroutes Overijssel Wiki om dit artikel te verbeteren door het invoegen van informatie met bijpassende citaties of referenties.

Routes Bornerbroek 1.jpg
Routes Bornerbroek 2.jpg

Bornerbroek is een startpunt in Bornerbroek in de gemeente Almelo in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunen Mokkelengoor en Enter, ten noorden de startpunten Beeklustpark en Tusveld, in het zuiden Deldenerbroek, en Azelo en Zwanenhof in het oosten.

Kaart

Om de routes vanaf het startpunt Bornerbroek op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier

Beschrijving

Langs Boerenerven en nieuwe natuur

Welkom bij startpunt Bornerbroek. Zoveel routes, waar begin je? Kies je voor het ommetje, dan loop je via het Dorpspark en langs het kerkenbos naar beek DE Doorbraak. Aansluitend brengen boerenlandpaden je bij Erve Arkman en Erve Bolscher. Daar kun je via de Maatkampsweg doorsteken naar de wandelroutes door het buurtschap Tusveld. Een andere optie is het Brookerpad, dat je door het Dorpspark leidt, met de Bornerbroekse steen. Daarna loop je via zandpaadjes en wallen naar waterplas het Grasbroek. Bij Het Linschot leidt een verbindingsroute je over het kanaal naar de mooie Weerroute. Die sluit weer aan op startpunt Mokkelengoor. Volg jij het nog?

Langs oude boerenerven en nieuwe natuur

Welkom bij startpunt Bornerbroek. Hier starten drie afwisselende routes. Het Ommetje leidt u via het Dorpspark (2), langs het kerkenbos met oude brevier- en processiepaden, naar de Doorbraak (1). De boerenlandpaden waarover u verder loopt verbinden fraai twee oude boerenerven met elkaar: Erve Arkman en Erve Bolscher. Via de Maatkampsweg kunt u doorsteken naar drie wandelroutes rond de buurtschap Tusveld. Het Brookerpad voert door het Dorpspark met de Bornerbroekse steen (3) en vervolgens via zanpaadjes en wallen naar waterplas het Grasbroek. Bij Het Linschot is een verbindingsroute over het kanaal naar de mooie Weerroute, die aansluit op startpunt Mokkelengoor.

Routes

Kaart Bornerbroek.jpg
Advertisement