Advertisement

Route Buurse 1.jpg
Routes Buurse 2.jpg
Z79.jpg

Buurse is een startpunt gelegen in Buurse in de gemeente Haaksbergen in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Ronde Bulten en Honesch, ten noorden de startpunten Oortjesbrug, Rietschot en Buurserzand, in het zuiden Siberië, en Witte Veen en Haarmühle in het oosten.

Kaart

Om de routes vanaf startpunt Buurse op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Je grenzen verleggen in Buurse

Welkom bij startpunt Buurse. Misschien wist je het nog niet toen je vanochtend opstond, maar vandaag ga jij de grens opzoeken. In ieder geval in de letterlijke zin van het woord. De routes die vanuit hier zijn uitgestippeld, gaan namelijk door het grenslandgebied. Naast de asfaltweggetjes en brede zandpaden, voeren deze routes je ook over een graspad langs de Buurserbeek. Wandelend door schitterende natuur, begrijp je steeds beter waarom hier zoveel campings en recreatiewoningen zijn. Het onbetwiste hoogtepunt op je tocht is is het Witte Veen. Een hoogveenparel van onbegrensde schoonheid. Als je niet al stil was, dan word je het daar wel.

U staat bij het begin van enkele rondwandelingen vanaf startpunt Buurse.

Het kerkdorp Buurse is de uitvalsbasis voor mooie wandelingen in dit relatief rustige grenslandgebied. Asfaltweggetjes worden afgewisseld met brede zandwegen. Over het fraaie graspad langs de Buurserbeek is het heerlijk wandelen. Dat Buurse voor de recreant aantrekkelijk is, blijkt wel wel uit de recreatiewoningen op bospercelen aan de beek en de diverse kampeerbedrijven aan de grens. Op uw wandeling naar het natuurgebied Witte Veen wisselen bos, heide, beek en boerenland elkaar voortdurend af.

Routes

Kaart Buurse.jpg

  • Oranje.jpg 9,7 km
  • Geel.jpg 4,5 km
  • Groen.jpg 8,7 km
  • Paars.jpg 19,2 km
Advertisement