Advertisement

Routes Delden 1.jpg
Kaart Delden.jpg
P90 1.jpg
P90 2.jpg

Delden is een startpunt gelegen in Delden in de gemeente Hof van Twente in Overijssel. Ten westen van het startpunt ligt het startpunt Wiene, ten noorden het startpunt Azelo, in het zuiden Beckum en Bentelo, en Genseler in het oosten.

Kaart

Om de routes vanaf startpunt Delden te bekijken of te downloaden klik hier

Beschrijving

Flierefluiten met het verleden in je kuiten

Welkom bij startpunt Delden. Wie Delden bezoekt, gunt zichzelf een kijkje in het verleden. Dit historische stadje kreeg al in 1333 stadsrechten. Je vindt hier gebouwen als de oude Heilige Blasiuskerk, een Romaans gebouw uit de 12e eeuw en het Posthuis "In den Kroon", een voormalige postkoetshalte. Sta stil bij de stadspomp die de burgers van Delden in 1894 aanboden aan Rudolphe baron Van Heeckeren van Wassenaer, als dank voor de aanleg van de waterleiding. Bezoek het Zoutmuseum, zodat je vondst van zout water op het Landgoed Twickel opnieuw mee kan maken. Zit je vol van alle indrukken? Waai dan heerlijk uit op een van de vele zandweggetjes van natuurgebied het Flier!

U staat bij het begin van enkele rondwandelingen vanaf startpunt Delden

Het historische stadje Delden kreeg al in 1333 stadsrechten. In het oude centrum van Delden vindt u markante oude gebouwen, zoals de oude H.Blasius kerk, een romaans gebouw uit de 12e eeuw, of het posthuis In den kroon als de vroegere postkoetshalte. En dan zijn er nog de oude stadspompen en het Zoutmuseum, die beiden herinneren aan de vondst van zout water op het landgoed Twickel. Het rondje Delden volgt ook een gedeelte van het Twentekanaal. Ten zuiden hiervan wandelt u voornamelijk over zandwegen door het flier.

Routes

  • Rood.png 5,8 km
  • Blauw.jpg 10,3 km
Advertisement