Advertisement

Routes Driland.jpg
X25.jpg
X25 2.jpg

Driland is een startpunt gelegen ten noorden van Gronau in de gemeente Gronau in Nordrhein-Westfalen. Het startpunt ligt dichtbij de grens met Nederland. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Overdinkel en Glane, en Bardel en Gildehaus in het noorden.

Kaart

Om de routes vanaf het startpunt Driland op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Tweestrijd in Driland

Welkom bij startpunt Driland. Dit startpunt vraagt om keuzes: wil je wandelen in eigenland, of stap je over de grens? De eerste route brengt je langs de Dreiländer See richting Gildehaus. Een fikse wandeling over een prachtig Duits grondgebied. Je kunt hier genieten van de natuur en van het meer dat maar liefst 28 hectare groot is! Wil je toch liever op Nederlandse bodem blijven? Kies dan voor de route langs grazige weilanden en oude boerderijen naar het centrum van 'smokkeldorp' Overdinkel. De herkenningspunten op de weg ernaartoe vertellen je waarom dit dorp deze bijnaam heeft gekregen. Tijd om te beslissen: 'antrapp'n' of 'jetzt geht's los'!?

Routes

Kaart Driland.jpg

Advertisement