Wikia

L51 Dinkelland
Routes Everloo 1
Routes Everloo 2

Everloo is een startpunt gelegen ten oosten van Rossum in de gemeente Dinkelland in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Rossum, Weerselo, Beekdorp, Het Stift en Molenhof, ten noorden de startpunten Volthe en Tilligte, in het zuiden Tankenberg, Kalheupink en Oldenzaal, en Beuningen en Beuningerachterveld in het oosten.

Kaart Edit

Om de routes vanaf het startpunt Everloo op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving Edit

Stilte en variëteit rond een oude havezateEdit

Welkom bij startpunt Eveloo De oude havezate het Everloo: wat een bijzonder plaatje in dit stiltegebied van de buurtschap Volthe! Achter de havezate loop je zo naturgebied Roderveld van Natuurmonumenten in. Hier wandel je door uigestrekt naald- en loofbos, vochitge heide gebiedjes en open cultuurlands. Over de Palthedijk, die het Roderveld doorsnijdt, loop je in de voetsporen van de ooit op de havezate wonende zusters Racer Palthe naar de halte van de trambaan Oldenzaal - Denekamp. Het oude tramtracé is hier nog goed zichtbaar. Op het Roderveld kun je in het seizoen de schaapskudde tegenkomen. De noordelijke routes leiden je door de buurtschap Volthe en de omgeving van Rossum.

Wandelen als de zuster Racer PaltheEdit

Welkom bij het startpunt Het Everloo De oude havezate Het Everloo is een bijzonder plaatje in dit stiltegebied van de buurtschap Volthe. Achter de havezate ligt natuurgebied Roderveld (1) van Natuurmonumenten, dat bestaat uit uitgestrekt naald- en loofbos, vochtige heidegebiedjes en open cultuurland. Over de Palthedijk (2), die het Roderveld doorsnijdt, liepen vroeger de op de Havezate wonende zusteres Racer Palthe naar de halte van de trambaan Oldenzaal - Denekamp. Het oude tramtracé is hier nog goed zichtbaar. In het seizoen kunt u op het Roderveld een schaapskudde tegenkomen. In noordelijke richting kunt u routes door de buurtschap Volthe en de omgeving van Rossum volgen.

Routes Edit

Kaart Everloo