Advertisement

Routes Geesteren 1.jpg
Routes Geesteren 2.jpg
C97.jpg

Geesteren is een startpunt in het dorp Geesteren in de gemeente Tubbergen in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Zielakkers, De Pollen, Engbertsdijksvenen, Bakkershoopvenen, Westerhaar-Vriezenveensewijk en Vriezenveen, ten noorden Langeveen, ten oosten De Huijer, Manderveen, Mander en Mosbeek en ten zuiden Harbrinkhoek en Mariaparochie.

Beschrijving

Geesteren: het grillige zand of het strakke land

Welkom bij startpunt Geesteren. Het kerkdorp Geesteren ligt op de boeiende grens van Twentse stuwwallen en veenontginningen in het westen. Als je hier wandelt en niet alleen naaar de grond kijkt, kun je de verschillen in het landschap goed zien. Ten oosten van het dorp bollen de akkers op fde Loo-es. Bosjes, singels, beken en grillige zandwegen doorsnijden hier het land. Je komt indrukwekkende grote, vaak oude boerderijen tegen, zoals Erve Meijer en Wulferink. Aan de andere kant van het dorp zijn de lijnen strakker. Ook hier is het heel aangenaam stappen over lange, rechte zandwegen, of op de hobbelige schouwpaden langs een beek. Waar begin je?

Veenontginning en oude essen

Welkom bij startpunt Geesteren. Dit kerkdorp ligt op de grens van de Twentse stuwwallen en de veenontginningen in het westen. De wandelingen vanaf dit startpunt laten deze verschillen in landschap goed zien. Ten oosten van het dorp bollen de akkers op de Loo Esch (1). Bosjes, singels, beken en grillige zanwegen doorsnijden het land. U ziet grote en dikwijls oude boerderijen , zoals Erve Meijer (2) en Wulferink (3). Aan de andere kant van het dorp zijn de lijnen strakker. Hier is het aangenaam stappen over lange, rechte zandwegen of op hobbelige schouwpaden langs een beek.

Routes

Kaart Geesteren.jpg

Advertisement