Advertisement

Greftenberghoek Routes.jpg

Gebouw gelegen bij het startpunt Greftenberghoek

Geiten bij het startpunt Greftenberghoek

Greftenberghoek is een startpunt in de gemeente Enschede in Overijssel. Ten westen van het startpunt ligen de startpunten Lonnekermeer, Groot-Driene en Spoorfietsen, ten oosten liggen DopplerLonneker, De Snippert en De Tip, ten noorden Holthuis, Het Hulsbeek, Het Hulsbeek-Zuid en Het Hulsbeek-West, en Hof Espelo, Zuidkamp en Ledeboerpark in het zuiden.

Kaart

Om de routes vanaf startpunt Greftenberghoek te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Geniet van het uitzicht vanaf de bijzondere uitkijktoren

Welkom bij startpunt Greftenberghoek. Dit is een beginpunt van de Fliegerhorstroute over de voormalige Vliegbasis Twenthe. Historische verhalen, (militaire) monumenten en natuur komen hier samen.

De Fliegerhorstroute loopt onder andere over het vooroorlogste vliegveld uit 1931. Op de plek van de toenmalige verkeerstoren vind je nu een bijzondere uitkijktoren. De beplanting erom heen geeft de fundamenten aan van de gebouwen die hier tot 1940 stonden. In de toren vind je informatie over de geschiedenis van Vliegbasis Twenthe. Boven heb je op 12 meter hoogte een schitterend uitzicht over het gebied.

Routes

Kaart Greftenberghoek.jpg

U86.jpg

Oranje route Greftenberghoek.jpg

Routes Greftenberghoek.jpg

Advertisement