Advertisement

Routes Hertme 1.jpg
Routes Hertme 2.jpg
P32 Hertme.jpg

Hertme is een startpunt in de gemeente Borne in Overijssel. Ten noordwesten van het startpunt liggen de startpunten Loolee, Vossenveen en Huize Almelo, ten westen Zenderen, Tusveld, Zwanenhof, Azelo en Bornerbroek, ten noorden Demmershoek en Albergen, ten oosten liggen Molenven en Saasveld en ten zuiden liggen Stroomesch, Spanjaardgemaal, Oud-Borne en Borne.

Kaart

Om de routes vanaf het startpunt Hertme op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier

Beschrijving

Herme laat je wandelhart sneller kloppen.

Welkom bij startpunt Hertme. Hertme is een bijzonder dorp met een van de mooist gelegen openluchttehaters van Nederland. Het theater werd in de jaren vijftig van de vorige eeuw gebouwd door pastoor Veeger van Hertme om er passiespelen te kunnen opvoeren. Ook nu worden hier nog jaarlijks verschillende voorstellingen georganiseerd. De omgeving van Hertme is ronduit idyllisch en bevat verschillende fraaie routes die je uitnodigen tot een verkenning van het Twentse coulisselandschap. Je komt langs oude boerderijen, de Oude Bornsebeek, Landgoed Weleveld en natuurgebied het Molenven. Veel wandelaars koesteren hier de zandwegen: pareltjes in het licht glooiende landschap!

Welkom

U staat bij het begin van enkele rondwandelingen vanaf startpunt Hertme.

Hertme is een bijzonder dorp met een van de mooist gelegen openluchttheaters van Nederland. Het theater werd in de jaren vijftig van de vorige eeuw door pastoor Veeger van Hertme gebouwd om er passiespelen te kunnen opvoeren. Ook nu worden hier nog jaarlijks verschillende theater- en muziekvoorstellingen georganiseerd. De omgeving van Hertme is ronduit idyllisch en leent zich voor een paar fraaie routes door het Twentse coulisselandschap. U komt langs oude boerderijen, de Oude Bornsche Beek, Landgoed Weleveld en natuurgebied Het Molenven. De zandwegen zijn pareltjes in het licht glooiende landschap, die door de wandelaar gekoesterd mogen worden.

Routes

Kaart Hertme.jpg

Advertisement