Advertisement

Routes Het Hulsbeek 1.jpg
Routes Het Hulsbeek 2.jpg

Extra informatie over de Bomenroute en Natuurpad

Het Hulsbeek is een startpunt gelegen in het natuurgebied Het Hulsbeek nabij Oldenzaal in de gemeente Oldenzaal. Ten westen van het startpunt ligt het startpunt Het Hulsbeek-West, ten noord-oosten het startpunt Graven Es, in het zuiden Het Hulsbeek-Zuid, en Oldenzaal in het oosten.

Kaart

Om de routes vanaf het startpunt Het Hulsbeek op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Aangenaam recreëren in landgoedstijl

Welkom bij startpunt Het Hulsbeek. Het Hulsbeek was lange tijd in bezit van textielfabrikant Gelderman. In de jaren zeventig van de vorige eeuw heeft Recreatieschap Twente van het landgoed, met veel liefde en respect voor natuur en cultuurhistorie, een schitterend recreatiepark gemaakt. Daardoor is er veel van het oude landgoed bewaard gebleven. Je kunt hier volop genieten in een heel afwisselend gebied met bossen, waterpartijen met stranden en ligweiden, heidevelden, vennetjes, weilanden en recreatie voorzieningen. Direct vanuit de stadsrand van Oldenzaal wandel je om de vijvers heen of maak je een rondje door de schaduwrijke bossen.

Welkom bij startpunt Het Hulsbeek. Landgoed Het Hulsbeek was lange tijd in bezit van textielfabrikant Gelderman. In de jaren zeventig van de vorige eeuw is door Recreatieschap Twente van het landgoed een schitterend recreatiepark gemaakt. Gelukkig is ook veel van het oude landgoed bewaard gebleven. Daarom treft u hier nu een afwisselend gebied aan met bossen, waterpartijen met stranden en ligweiden, heidevelden, vennetjes, weilanden en recreatieve voorzieningen. Direct vanuit de stadsrand van Oldenzaal wandelt u om de vijvers heen of u maakt een rondje door de bossen.

Routes

Kaart Het Hulsbeek.jpg

Advertisement