Advertisement

Routes Het Hulsbeek-West 1
Routes Het Hulsbeek-West 2
Kaart Het Hulsbeek-West
S90

Het Hulsbeek-West is een startpunt gelegen in het natuurgebied Het Hulsbeek tussen Oldenzaal en Deurningen in de gemeente Oldenzaal. Ten westen van het startpunt ligt het startpunt Deurningen en Slangenbeek, ten noord-oosten het startpunt Het Hulsbeek, in het zuiden Holthuis, en Oldenzaal, en Het Hulsbeek-Zuid in het oosten.

Beschrijving[]

Recreëren in landgoedstijl[]

Welkom bij startpunt Het Hulsbeek-West. Landgoed Het Hulsbeek was lange tijd in bezit van textielfabrikant Gelderman. In de jaren zeventig van de vorige eeuw is door Recreatieschap Twente van het landgoed een schitterend recreatiepark gemaakt. Gelukkig is ook veel van het oude landgoed bewaard gebleven. Daarom treft u hier nu een afwisselend gebied aan met bossen, waterpartijen met stranden en ligweiden, heidevelden, vennetjes, weilanden en recreatieve voorzieningen. Direct vanuit de stadsrand van Oldenzaal wandelt u om de vijvers heen of u maakt een rondje door de bossen.

Wandelnetwerk Twente koppelt honderden kilometers gemarkeerde rondwandelingen aan elkaar. U kunt de gekleurde pijlen volgen voor een rondje van 3 tot 10 kilometer lengte, of zelfs een route uitstippelen met behulp van de genummerde keuzepunten. In Twente zijn meer dan 150 wandelstartpunten, met een informatiepaneel en parkeergelegenheid voor de auto. Respecteer de regels in de wandelgebieden:

  • Honden toegestaan, mits aangelijnd (tenzij anders staat aangegeven)
  • Afval meenemen

Veel wandelplezier!

Routes[]

Advertisement