Advertisement

Routes Huize Almelo 1.jpg
Route Huize Almelo.jpg
H81.jpg

Huize Almelo is een startpunt gelegen in het oosten van Almelo in de gemeente Almelo in Overijssel. Ten westen van het startpunt liggen de startpunten Almelo, Beeklustpark en Wierden, ten noorden de startpunten Mariaparochie en De Pollen, in het zuiden Tusveld en Bornerbroek, en Vossenveen, Demmershoek en Albergen in het oosten.

Kaart

Om de routes vanaf het startpunt Huize Almelo op kaart te bekijken of te downloaden klik hier

Beschrijving

Hoe zou het hier zijn zonder Huize Almelo?

Welkom bij startpunt Huize Almelo. Huize Almelo heeft altijd een belangrijke rol gespeeld en doet dat nog steeds. Dankzij de eigenaar, de grafelijke familie Van Rechteren Limpurg, is hier een groot deel van het fraaie cultuurlandschap, met eeuwenoude boerenerven en boscomplexen, bewaard gebleven. Het kasteel, de huizen en de orangerie kun je niet bezoeken, maar vanaf de poort krijg je een goede indruk van de sfeer. Bovendien kun je volop genieten van het omringende landgoed. Je herkent de boerderijen die bij Huize Almelo aan de roodgele luiken. Bovendien zie je op de kroon van de familie van Rechteren het jaartal waarin de boerderij gebouwd is. Wat wordt de kroon op jouw wandeling?

Routes

Kaart Huize Almelo.jpg

Advertisement