Advertisement

Routes Lattrop 1.jpg
Routes Lattrop 2.jpg
E99.jpg

Lattrop is een startpunt in Lattrop in de gemeente Dinkelland in Overijssel. Ten westen van het startpunt ligt het startpunt Hezingerveld, ten noorden het startpunt Schiphorst-Schiffhorst, in het zuiden Sterrenwacht, en Rammelbeek in het oosten.

Kaart

Om de routes vanaf dit starpunt op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Langs kerk, kapellen en een geïmmigreerde molen

Welkom bij startpunt Lattrop. Als je over de dorpsstraat in Lattrop wandelt, kom je onder andere de ruim 200 jaar oude H.H. Simon en Judaskerk tegen. Ben je daar, loop dan even door naar het kerkhof achter de kerk, daar staan twee prachtige Mariakapellen. Hoe verder? Kies je voor een wandeling door het dorp of langs de prachtige weilanden en de Geelebeek? Op vijf minuten lopen vanaf het startpunt staat de Oorthmanmolen. Die werd in 1779 als pelmolen gebouwd in Appingedam, en heeft daar vanaf 1810 bijna 100 jaar dienst gedaan als oliemolen. In 1909 werd de molen opgekocht, afgebroken en per schip vervoerd naar Twente. In Lattrop vervolgde de molen zijn loopbaan als korenmolen.

Beken en Boerenland

Welkom bij startpunt Lattrop. Bij dit dorpje nabij de Duitse grens is het nog rustig. U wandelt hier door een fraai afwisselend landschap van boerenland, bosjes, houtwallen en beken. Onderweg zijn nog tal van oude Saksische boerderijen te zien. De lange, blauwe route voert over hobbelige graspaadjes langs de Geele Beek (1) en het Dinkelkanaal (2). De korte, oranje route maakt een rondje om het kerkdorp. In het zuiden stapt u eenvoudig over op de routes van startpunt Rammelbeek en in het noorden heeft aansluiting op de routes van startpunt Breklenkamp.

Routes

Kaart Lattrop.jpg

Advertisement