Wikia

Routes Schiphorst-Schiffhorst
E30 Dinkelland

Schiphorst-Schiffhorst (voorheen Breklenkamp) is een startpunt gelegen in Lattrop-Breklenkamp in de gemeente Dinkelland in Overijssel. Ten westen van het startpunt ligt het startpunt Lage, ten oosten het startpunt Kloster Frenswegen, ten zuiden Lattrop en Rammelbeek, en Neuenhaus in het noorden.

Beschrijving Edit

Welkom in het nationaal landschap Noordoost-Twente Edit

U staat bij het begin van enkele rondwandelingen vanaf startpunt Breklenkamp

In de uiterste taartpunt van Twente, pal tegen de Duitse grens, bevindt zich in een oude, voormalige Twentse boerderij en theehuis. Een uitgelezen locatie als vertrekpunt voor wandelingen, die nog volop het authentieke Twentse coulisselandschap laten beleven. Hier krijgt u ook nog een beetje het gevoel dat u aan het eind van de wereld bent. De routes gaan over zandwegen en rustige, slingerende asfaltweggetjes met uitzicht op houtwallen, solitaire bomen, bolle akkers, weilanden en waterstroompjes. Heel bijzonder is het fietspaadje op de grens, ook wel bekend als het commiezenpad dat langs het Brecklenkampse Veld loopt, een oud hooilandgebied met bijzondere planten in beheer bij Landschap Overijssel.

Routes Edit

  • Rood 8,5 km
  • Oranje 5,2 km
  • Geel 8,6 km
  • Paars 4,4 km

Kaart Breklenkamp Routes Breklenkamp