Wikia

Routes Tilligte 2
Routes Tilligte 1
K38 Dinkelland

Tilligte is een startpunt gelegen in de gemeente Dinkelland in Overijssel. De routes van dit startpunt kruizen met de routes van de nabij gelegen startpunten Agelerbroek, Ootmarsum en Volthe.

Kaart Edit

Om de routes vanaf het startpunt Tilligte op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving Edit

Laat je gewillig leiden in het landschap bij TilligteEdit

Welkom bij startpunt Tilligte. Tilligte is een klein en rustig dorp in het groene buitengebied van de gemeente Dinkelland. Je kunt hier heerlijk wandelen in een gemoedelijke omgeving tussen weilanden, akkers en bomen. Op de schouwpaden langs de Enkterbeek en de Hollandergraven word je omarmd door een deken van rust en stilte. Bij Ottershagen, vlakbij de Duitse grens, kom je in een gebied dat in de toekomst weer vaker onder water mag staan. Weidevogels als kievit en grutto laten zien dat ze daar blij mee zijn. Ten zuiden van Tilligte ligt het strak verkavelde Tilligterbroek. Hier wandel je over zandwegen en graspaden langs de Voltherbeek en de Tilligterbeek in een meer open landschap.

U staat bij het begin van enkele rondwandelingen vanaf startpunt Tilligte.

Tilligte is een klein en rustig dorp in het groene buitengebied van de gemeente Dinkelland. Weilanden, akkers en bomen bepalen het uitzicht op uw wandelingen in deze omgeving. Over de schouwpaden langs de Enkterbeek en de Hollandergraven is het genieten geblazen van de rust en stilte. Ottershagen, vlakbij de Duitse grens, wordt in de toekomst een gebied dat weer vaker onder water mag staan. Ook nu al komen hier weidevogels als kievit en grutto voor. Ten zuiden van Tilligte ligt het strak verkavelde Tilligter Broek. Het landschap is meer open, maar zandwegen en graspaden langs de Voltherbeek en de Tilligterbeek zorgen voor puur wandelgenot.

Routes Edit

Kaart Tilligte