Advertisement

routes die beginnen bij startpunt Twekkelo

Twekkelo 2018 2.jpg

Keuzepunt W97 van startpunt Twekkelo

Oude Routes van startpunt Twekkelo

Oude Kaart van Startpunt Twekkelo

Twekkelo is een startpunt in de gemeente Enschede in Overijssel. Ten zuiden van het startpunt liggen de startpunten Usselo en Boekelo, in het westen Boeldershoek, in het oosten Twekkelerveld, Ledeboerpark, Bolhaar en Roombeek en Kristalbad, Spoorfietsen en Groot Driene in het noorden.

Kaart

Om de routes van dit startpunt te bekijken of te downloaden klik hier.

Beschrijving

Paradijs voor vogels

Welkom bij startpunt Twekkelo. Ingeklemd tussen Enschede en Hengelo en onder de rook van een grote afvalverwerker, doet de oude buurtschap Twekkelo moeite haar cultuur -en natuurwaarden te bewaren. Op de wandelingen vanaf dit startpunt ziet u het resultaat. Ze leiden u over Landgoed Het Stroot (1), anno 1865, waar u verschillende monumentale gebouwen kunt bewonderen. De oranje route gaat verder en voert door een bijzonder natuurontwikkelingsgebied ten westen van Twekkelo. De Twekkelerbeek (2) heeft daar een nieuwe loop gekregen, kronkelend als vanouds en compleet met vispassages en steile oevers. Zo is een aantrekkelijk broedgebied ontstaan, waar onder andere bedreigde vogelsoorten als de patrijs en ransuil graag neerstrijken.

Routes

Advertisement