Wikia

Routes Volthe 1
Routes Volthe 2
K58 Dinkelland

Volthe is een startpunt in de gemeente Dinkelland in Overijssel. Het is gelegen aan het kruispunt Linderijk/Loosereweg in Volthe. De routes van dit startpunt kruizen de routes van de nabij gelegen startpunten Everloo en Rossum.

Kaart Edit

Om de routes van het startpunt Volthe op de kaart te bekijken of te downloaden klik hier.

BeschrijvingEdit

De Bijzondere omgeving rond het buurtschap VoltheEdit

Welkom bij startpunt Volthe. De buurtschap Volthe is een heus Twents wandelparadijs. Het landschap bestaat uit licht glooiend bouw- of weiland met daar omheen houtwallen. Onderweg kom je langs prachtige oude boerenhoeven. Als hier in december de midwinterhoorn wordt geblazen, ervaar je hoe indrukwekkend stilte is. Tussen de buurtschap en het Almelo-Nordhornkanaal ligt het Voltherbroek, een moerassig bosgebied, bekend om zijn broedende houtsnippen. Havezate het Everloo en het omringende landgoed beiden een veilig thuis aan tal van bijzondere dieren en planten, zoals de vleermuis, de kamsalamander, de kerkuil, de groene specht en de Dotterbloem. Waar wil je beginnen?

Welkom in het nationaal landschap Noordoost-TwenteEdit

U staat bij het begin van enkele rondwandelingen vanaf startpunt Volthe.

De buurtschap Volthe is een Twents wandelparadijs. Het landschap bestaat uit licht glooiend bouw- en weiland met daar omheen houtwallen. Onderweg komt u langs prachtige oude boerenhoeven. Tussen de buurtschap en kanaal Almelo Nordhorn ligt het Voltherbroek. Het is een moerassig bosgebied, bekend om zijn broedende houtsnippen. De havezathe het Everloo en het omringende landgoed zijn door de voormalige eigenaar overgedragen aan de Vereniging Natuurmonumenten. Dit landgoed biedt volop kansen aan dieren en planten, zoals de vleermuis, de kamsalamander, de kerkuil, de groene specht en de Dotterbloem.

Routes Edit

Kaart Volthe